Kto próbował, ten wie, że ten hummus jest naprawdę pyszny :) Ja mam szczęście, bo mam mistrza hummusu w domu :) <3

Składniki:
Szklanka suchej ciecierzycy / 2 puszki gotowej
½ szklanki gotowej pasty tahini (można zrobić samemu)
Zimna woda
Sok z cytryny, sól, czosnek – ilość według uznania

Jeśli przyrządzasz hummus z suchej ciecierzycy, musisz najpierw namoczyć ją przez noc w zimnej wodzie, a następnie przyrządzić według przepisu na opakowaniu. Bardzo ważne, aby ugotowana ciecierzyca była bardzo miękka.
Jeśli korzystasz z gotowej cieciorki z puszki, po otwarciu odcedź ją i dokładnie przelej zimną wodą.
Przygotowaną ciecierzycę zmiksuj w blenderze z pastą tahini, sokiem z cytryny, solą i czosnkiem. Masa musi być gładka. Jeśli pasta jest za gęsta, trzeba dodać do niej bardzo zimnej wody (dodajemy ją stopniowo) i blendować dopóki składniki się ze sobą połączą. Przydatny jest mocny blender.
Gotowy hummus przekładamy do miseczki i polewamy oliwą z oliwek oraz w zależności od upodobań pietruszką/płatkami chili/miętą/słodką papryką/lub tym na co mamy ochotę

*** Nie zjadamy całej ilości hummusu na raz! Poniżej informacje dlaczego ***

Wartości odżywcze całej miski:
Kalorie: ok. 1150 kcal
Białko: ok. 56 gr.
Węglowodany: ok. 86 gr.
Tłuszcz: ok. 56 gr