Pamiętam jak byłam mała i mama robiła rachuchy z jabłkami. Na słodko z cukrem pudrem Sama też takie robię, ale w wersji fit. Mąkę pszenną zamieniłam na gryczaną i amarantusową, a z cukru zrezygnowałam, bo i bez niego są dla mnie wystarczająco słodkie Jeśli znudziła Ci się owsianka, to te racuchy będą naprawdę miłą i słodką odmianą.

Składniki na 1 porcję (4 sztuki):
25 gram mąki gryczanej
25 gram mąki amarantusowej
1 żółtko
3 białka (ubite na pianę)
80 ml mleka roślinnego, u mnie sojowe
owoce – racuchy wyśmienicie smakują nie tylko z jabłkami, ale też z malinami, jagodami, borówkami czy jeżynami
sól, cynamon, kardamon
olej kokosowy / masło klarowane do smażenia

Mieszamy składniki (oprócz owoców). Ciasto ma wyjść trochę gęstsze niż na naleśniki. Na koniec dodajemy owoce. Jeśli są to jabłka, to kroimy je w plastry i obtaczamy je w cieście. Smażymy na odrobinie oleju kokosowego lub na maśle klarowanym. Racuchy możemy podać z owocami, miodem, jogurtem naturalnym.

Wartości odżywcze 1 porcji:
Kalorie: ok 376
Białko: ok 27 gr
Węglowodany: ok 47 gr
Tłuszcz: ok 10 gr