Lato, słońce, plaża i ten dylemat lody czy gofry? Stop. Niektórym albo urlop się skończył albo jeszcze muszą na niego poczekać. Ale nadciąga dobra wiadomość. Przepyszny gofr może być w zasięgu Twojej kuchni. Smaczny i do tego zdrowy

Co potrzebujesz aby zrobić fit gofry?

Składniki na 2 gofry:
Mąka gryczana 120 gr
1 całe jajko
2 białka, jeśli je ubiesz gofry będą bardziej puszyste
Mleko roślinne, ja dałam sojowe niesłodzone
Szczypta soli, cynamon
Masło klarowane do posmarowania gofrownicy
No i oczywiście gofrownica, u mnie opcja toster 3w1

Składniki mieszamy, rozgrzewamy gofrownicę, smarujemy ją masłem i smażymy dopóki gofry nie będą super rumiane. Na koniec dodajemy ekstrasy. Zamiast gotowych polew owocowych czy dżemów dodajemy ulubione owoce pokrojone w kawałki lub domowe musy owocowe. Zamiast cukru pudru można dodać syrop klonowy lub miód. Bitą śmietanę możemy zamienić na jogurt naturalny, a polewy czekoladowe na kakao dobrej jakości czy startą gorzką czekoladę. Dzięki tym trikom nadal będą to fit gofry

Można dodać trochę więcej mleka, ciasto będzie „luźniejsze”, a gofry mniej „zbite”, ale już same dodatki (najbardziej owoce i musy) sprawiają, że gofry nie są suche.

Wartości odżywcze, 1 gofra bez dodatków:
Kalorie: ok. 240
Węglowodany: ok. 38 gr
Białko: ok. 14 gr
Tłuszcz: ok. 6 gr