Większości z nas budyń kojarzy się zapewne z proszkiem z torebki. Jednak prawdziwy budyń, taki jakie robiły nasze mamy z torebki nie pochodzi, a z produktów, które są w każdej kuchni. Robi się go z łatwo i smakuje o niebo  lepiej

Mój pierwszy budyń domowej roboty wyszedł od razu. Mało tego jest on bezglutenowy

Składniki na 1 porcję:
250 ml mleka roślinnego (u mnie sojowe niesłodzone)
5 gr masła
1 żółtko
10 gr skrobii kukurydzianej
5 gr mąki kukurydzianej
opcjonalnie coś do dosłodzenia lub owoce (cukier brązowy, syrop klonowy, syrop z agawy – 10 gr wystarczy)

Do garnka wlewamy 3/4 szklanki mleka, masło oraz ewentualne słodzidło. Czekamy aż się zagotuje i dopiero wtedy powoli dodajemy resztę składników. Wążne, aby wcześniej wymieszać w kubku pozostałe mleko (1/4 szklanki), żółtko, skrobię oraz mąkę.
Gotujemy na wolnym ogniu ok. 5 minut cały czas mieszając, żeby nie zobiły nam się kluchy. Gdy masa zgęstnieje przelewamy do miseczek. I to by było na tyle. Budyń domowej roboty jest gotowy!

Można podawać z domowym sokiem owocowym lub owocami

Wartości odżywcze 1 porcji:
Kalorie: ok. 280
Białko: ok. 12 gr
Węglowodany: ok. 23 gr
Tłuszcz: 15 gr